Инж. Димитър Пенев, управител и търговски директор на Saint-Gobain България

Димитър Пенев Ако се върнем 25 години назад във времето, каква беше първата година на Rigips в България?

Да, първата година – 1995 беше много динамична, както споменах и преди 5 години, тя беше решителна и в личен и професионален план. Естествено, ще обърна внимание на професионалния – трябваше да си блъскаме главата в тухли и варо-циментова мазилка, за да разбием предразсъдъците, че „картон“ може да се ползва в строителство. Срещах огромно недоверие, неразбиране, че и даже негативно отношение. За щастие имаше хора, които бяха прозорливи и ми повярваха, защото и аз си вярвах! Иначе годината беше топла, слънчева и мъглива през ноември, когато станах баща за първи път.

От Националния стадион „Васил Левски“ до Sky Fort, можете ли да изберете един проект, който е бил най-труден за изпълнение?

Като строителен инженер и с практически опит мога да кажа, че строителният процес освен предизвикателство е и източник на удовлетвореност, особено когато виждаш как един обект се гради или „расте“. Но в случая ние сме само доставчик на продукти и системни решения, и не бих могъл да говоря за трудност при изпълнението. Пред нас се поставяха задачи за намиране на решения от различно естество – да предложим продукт, който да удовлетворява определени изисквания - например пожароустойчивост над 120 минути при зададени параметри, или ниво на звукоизилация. В такива случаи е необходимо да намерим подходящо решение заедно с нашите технически експерти. Такива примери имаше много, особено при изграждане на хотелите, при които напоследък се поставят по-високи изисквания за комфорт в помещенията. С оглед успешното ни представяне имаме и такива положителни референции.

Прочетете цялото интервю като проследите линка