​В Минесота използват дронове, за да оценяват стареенето на мостовете

22.03.2018 г.
Bridge Накратко:
  • В Минесота, където има около 20 000 моста, от 2015 г. правят експерименти с помощта на дронове, като изследват трудно достъпните места на мостове с цел безопасност, съобщава CityLab.
  • Дроновете могат да летят нависоко, например над кейове, правейки снимки с висока резолюция, след което софтуерът прави 3-D модели. Инженерите преглеждат моделите и историческите данни на обекта, за да засекат процента на разрушаване на структурата.
  • Регионалното управление на транспорта в Минесота скоро ще определи кои дронове са най-ефективни по отношение на структурите, така че да могат да разработят план за целия щат. 

Според Министерството на транспорта на САЩ, в страната има забавени ремонти на мостове на стойност 123,3 милиарда долара. Американската асоциация на строителите на пътища и транспорт казва, че 23% от мостовете са функционално остарели или са с лоша структура, а пък Американското дружество на строителните инженери даде на американските мостове оценка C + в последното си оценяване на инфраструктурата.

По-рано този месец, Сенатът на САЩ представи Bridge Investment Act, който планира финансиране на стойност 75 милиарда долара в 10-годишен проект с цел поправяне на мостовете в Америка. Предложеното законодателство е спечелило подкрепа от множество промишлени групи, но е толкова рано в процеса, че все още няма определен номер на законопроекта.

Сега хората обръщат повече внимание на мостовете – особено след 2007 година, когато се срути мостът в Минеаполис и уби 13 души и рани 145. Затова и се влагат повече средства в проучване на технологични решения, които да помогнат за оценяването на мостовете.

Оценката на мостовете и структурното тестване (BEAST) могат да ускорят стареенето на строителни материали и монтажни възли, за да определят как ще се справят в реални условия. Проектът е на Центъра за модерна инфраструктура и транспорт "Рътгърс" в университета в Ню Джърси, и може да сравни резултатите и да оцени коя система ще работи най-дълго. BEAST може да изследва например стоманени покрития, метализиращи системи, уплътнители и системи за наслагване за бетонни палуби.

Минесота монтира повече от 500 сензора на I-35W St. Anthony Falls Bridge, които проследяват множество фактори, включително температура, напрежение, движение на лагерите и корозия. Инженерите се надяват, че следенето на напрежението на бетона ще подобри изграждането на мостове в бъдеще.

Другите мостови инспекционни технологии включват неотдавна въведените мостови сензори AT & T, както и интерактивната карта на екипа на географските информационни системи в Айова, която показва състоянието и експлоатационните възможности на 24,140 моста на държавата.

Оригинална статия от Construction Dive